Musikk & kultur 

Fra tilfeldigheter til ferdigheter

Siden de første casinoene dukket opp på 1600-tallet har denne bransjen vært i stadig vekst og fått mange forgreninger. Las Vegas er foreksempel en by som eksisterer på grunn av casinoene der. Det siste tilskuddet er online casinoner, og med de uendelige mulighetene som eksisterer i den digitale verden blir det spennende å følge utviklingen i 2018.

På grensen til virkelighet

Virtual reality kan innebære alt fra mobile headset til VR-stasjoner, felles for dem alle er at de tar brukeren til en helt egen verden. Ved hjelp av denne teknologien kan man tre ut av stuen og inn i en fancy lounge i Monte Carlo uten å måtte gå gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen. For bare få år siden var VR-utstyr veldig dyrt og upraktisk, men i takt med økt brukervennlighet har også tilbudet til spillerne økt. Store utviklere som Microgaming og NetEnt har nå VR-tilbud som en del av sortimentet, og grensene mellom det virkelige og det virtuelle blir stadig mer uklare.

Mobiltelefonen møter omgivelsene

En annen teknologi som binder sammen den fysiske og den digitale verden er augmented reality. Dette er når funskjoner på mobiltelefonen tar i bruk de virkelige omgivelsene for å gi en helthetlig opplevelse. Et eksempel på denne teknologien er Pokémon Go hvor ulike Pokémons dukker opp på virkelige steder dersom man ser gjennom mobilskjermen. Selv om denne teknologien ikke er på plass hos online casinoene enda, kan man tenke seg et scenario hvor man kan få besøk av en dealer eller motstander i poker i stua når man titter i skjermen foran seg.

Øvelse gjør mester

Generasjonen som er vokst opp med dataspill hvor den med best ferdigheter vinner, har ofte vanskeligheter med å akseptere at gambling beror på tilfeldigheter. Derfor spår mange at det neste store er ferdighetsbaserte casinospill. Det var de landbaserte casinoene som begynte med dette da de oppdaget at gjennomsnittsalderen på de besøkende var blitt faretruende høy. Et casino i Atlantic City var de første til å prøve ut de ferdighetsbaserte maskinene. De minner mye om maskinene man kunne finne i gamle spillehaller hvor man puttet på penger og deretter kunne spille en viss periode eller til man ble ute. Det er det amerkanske selskapet Gameco som har vært først ute med dette og foreløpig har de klassiske skytespill, eventyrspill og basketballspill på menyen.

eSport inntar iGaming

eSport er en sjanger som har kommet voldsomt de siste årene. I Asia har det derimot vært stort lenge, der har det vært vanlig med CounterStrike og Starcraft-konkurranser med tusenvis av punblikummere og millioner av seere. Det nye her er at man nå kan vedde på disse konkurransene på lik linje med fotballkamper. Dette har åpnet opp oddstipping til en helt ny gruppe fans som kanskje i var interessert i sportstipping i utgangspunktet. Hva som faktisk kommer til å skje det kommende året er like vanskelig å forutsi som hvor rulettkulen vil havne, men det finnes en rekke nettsteder hvor man kan holde seg oppdatert på utviklingen, http://www.casinoer.com/ er et slikt sted. Her finner man omtaler av de ulike spillstedene slik at man kan vite hvilke tilbud og funskjoner de ulike casinoene har. Dersom du er sugen på nyheter på casinoverdenen kan du også få et innblikk i hva som rører seg her.

Related posts

Leave a Comment