Fortsetter sin suksess i Oslo

{mosimage}

Den svenske byggevarekjeden BYGGmax vokser inn i Norge. Etter fem år med 30-40% vekst i Sverige, og god mottakelse i forbindelse med etableringene i Norge i år, vil de etter planen utvide fra seks til 10 byggevarehus i løpet av første halvår 2008. Tord Langmoen, som er ansvarlig for BYGGmax-varehuset på Abildsø, sier de har fått mange stamkunder som setter pris på det unike selvbetjeningskonseptet.

Utover butikken på Abildsø i Oslo har BYGGmax etablert seg på Kongsvinger, Hamar, Skien, Gjøvik og Drammen. I første halvår av 2008 vil BYGGmax åpne ytterligere fire byggevarehus i Norge. Mottagelsen har vært veldig positiv, forteller byggevarehussjef Tord Langmoen. Både fordi kundene sparer mye tid gjennom selvbetjening, og siden prisene kan være opptil 50% lavere enn hos konkurrentene på sammenlignbare produkter. 

Seks byggevarehus det første året
– Åpningen av Abildsø er den tredje i Sør-Norge, forteller Langmoen. Besøket har vært bra og tilfredsstillende, kundene trives og kommer tilbake igjen. Vi er godt fornøyd med det positive resultatet som følge av etableringene i resten av landet, og vi er stolte av å ha åpnet seks byggevarehus det første året. I starten var det litt uvant for kundene at de selv måtte finne frem og hjelpe seg selv, men dette er de blitt mer vant med, sier Langmoen.

Full åpenhet om pris og varelager
For å gjøre det enkelt for kundene har BYGGmax valgt å legge hele sitt varesortiment ut på nettet, samt en oversikt over lagerbeholdning som til enhver tid blir oppdatert.

– Vi ser at nordmenn står overfor en del utfordringer når det gjelder full åpenhet rundt pris og varelager fra våre konkurrenter. I dag er det vanskelig for forbrukeren å sammenligne priser, produkter og konkurrenter, og det fører til at forbrukeren betaler mer for en vare enn det som strengt tatt er nødvendig. De utfordringene ønsker vi å ta tak i og gjøre noe med, og forventer åpenhet rundt pris og varelager, sier BYGGmax’s administrerende direktør Magnus Agervald.

– BYGGmax har faste lave priser som gjør at kundene føler seg trygge på å få rett pris når kunden trenger det, avslutter Agervald.

Foto: C.J. Roka 

Related posts

Leave a Comment

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.